Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

fredag 16 maj 2008

Franska liljan på väggen blev en annanas...suck!!

Hej hej, blev inte som jag hade tänkt mig detta med att måla på väggen...a och m blev jätte fint..men detta o som franska liljan skulle slingra sig upp ur..såg mer ut som en mosad annanas..suck!

Och r det blev förfärligt fult. Ja har nu målat över allt utom a och m med vit färg..hoppas för gudarna att det är samma vitfärg som innan..så det inte är fel burk så det blir nyansskillnad.

Vi hade en himla massa burkar kvar sedan husbygget!!

Väggen är 3,60 hög så är det fel färg känns det jobbigt att behöva måla om hela väggen...håller mina tummar...

Kommer nog ändå få slipa med ett finare sandpapper på vissa ställen då jag kladdade lite väl mycket med den bruna färgen.. så det blev ojämt...som en oljemålning ungefär...

men va fasen man lever bara en gång så man måste ju prova..
Gör om och gör rätt...blir det som gäller här..heheheh.

Har hittat en jättefin hemsida från usa med snygga väggdekorer...

http://secure.wonderfulgraffiti.com/products/detail/1/691

Synd bara att det kostar lika mycket att frakta hem som att beställa varan..ca 3600 kr skulle det bli för det motiv jag ville ha..dyrt..hade det varit halva priset...dvs billigare shipping kostnader så hade jag beställt den.

Har nu kommit på den briljanta idèn om att köpa färdiga schabloner i franska liljan och färdig text som man kan beställa på http://www.myfirstroom.se/

Men lutar ändå åt en annan idè..skapa exakt den bild jag har i huvudet i photoshop och sedan skriva ut det på overhead papper och lysa upp det på väggen och sedan måla..
Ja att man inte ens funderade på deta innan, jag är så ivrig...

Kram kram


Linda




Inga kommentarer: