Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

söndag 1 juni 2008

konstiga grannar???

Ja detta fenomen som jag skrivit om förut, man slutar aldrig förundras hur vuxna människor kan be te sig. Vi har varit ute hela dagen och planterat en häck på framsidan. Framåt kvällningen började John ta ner grenar från träd som står på kommunal mark. Alltså kvistar och grenar som hänger över på vår tomt. Enligt Sveriges rikes lag får man göra detta. Och enligt kommunen skall de även komma och ta bort alla komposter, stora rat hägar och fallfärdiga byggnader in till vår tomtgräns.. Det är ohyra i rishögarna.

Men helt plötsligt kommer ett par i radhusen över och skriker och skäller ut oss efter noter om att vi sågar ner kvistar. Diskutionen om rishögarna..alltså stora meters högar i bredd med ris och skräp... upp på tal...

Och de fortsatte och skälal och kunde för det minsta inte förstå varför de skulle flytta eller städa upp skräpet. De kunde heller inte förstå att det var kommunal mark och att det finns lagar och regler som följer där efter..ex byggnation minst 4 meter från tomtgräns. Och att det är sanitär nedskräpning på kommunal mark.

Jag föreslog eller frågade om jag kunde plasera min skräphög och kompost vid deras tomtgräns...med ett väldigt snällt tonläge och pedagogiskt upplagt
Men då fick jag till svar att är du inte klok..hm..men hon gör ju det vid vår tomtgräns..ja man slutar aldrig att förundras över hur vuxna människor beter sig..
Och det som chokar en mest..hur fasen beter man sig om man vill säga något..inte fasen springer man väl runt och skriker..skreiker högt på området..ja lite pinsamt..jag sa till slut..ja tack för dina åsikter men jag delar inte din uppfattning...ring kommunen..hej då...

Det roligaste av allt i detta är ju att kommunen har mailat till oss att de erkänner att det är kommunal nedskräpning och att de skall verkställa och vidta åtgärder.


trevlig kväll!!!

Inga kommentarer: