Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

måndag 21 juli 2008

vita trämöbler med text!




Stolarna är färdigmålade och kanonsköna att sitta i
nu återstår bara en brun stjärna som skall målas på ryggdelen.


Bild från vardagsrummet, korgstol från ikea.
Med vit pläd och amerikansk kudde.

Denna vackra blomma fick jag och John av Peter, Petra och lilla Tova
samt Petras mamma och pappa...jätte gulligt av dem!!!!




De gamla utemöblerna jag fått tag på Hemma hos föräldrarna skrapas för fullt..Skall målas vita och kryddas med lite texter från Myfirstroom.se


I morgon beger vi oss till sommarstugan med mamma och pappa..Skall slå ner lite vass vid badstranden och hämta ved i skogen sedan skall John Hjälpa pappa med att röja en äng med sly som växt igen.


Skall bli riktigt mysigt,hoppas på fint väder!!!

Ja nu vaknade man med huset tomt endast John och Disel, kändes lite tomt när man satt där och käkade frukost..att alla hade åkt iväg!! Vi kände oss väldigt ensamma...ehhehe
Måste säga att helgen återigen var supermysig och dels så hade vi lite tur med vädret...
Och måste bara säga att maten var helt ljuvligt gott...vi grillade grillspett med kyckling, fläskfile, champinjoner, squash, majs..mums..
Till detta guacamole,sweet chilli sås med creme fresch, mögeloströra med purjolök som petras mamma tillverkade...ojoj riktigt gott..Kall bea sås och färskpotatis i ugnen med ströbröd och feta ost...
Sedan åt vi oxå mozarella med tomat, färsklök och basilika..en riktig ätar kväll men ack så gott det var..riktigt smälte i munnen!!! Baugetter och ost och en liten skvätt gott vin!!!

Har även lärt mig hur man skall tillverka egen marinad.. !!!!!!!!!!! jippi
har alltid försökt men det har alltid smakat apa..Petras mamma tipsade om varmt vatten så blir det till en enda röra som blandar sig..nu skall jag marinera allt..hehhe det är så gott!!

Bilder från helgen kommer!!!

Pussar och kramar

2 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Oj det var verkligen pangpris på de stolarna! Jättefina! Jag vill ha likadana...

Kram Annica

Alice sa...

vart är den amerikanska kudden köpt? :)