Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

söndag 24 augusti 2008

Trampat på orm och fynd på ikea!

Helgen har varit lugn och mysig...en massa film och godis..Ja John befann sig på grabbresa i Stockholm så jag stannade hemma och såg på film med Lina.
En hel del god mat och godis och 2 glas vin har gått åt i helgen.

två dagar i rad har jag nu varit ute på powerwalk med Lina och Disel, ca en mil har vi tagit oss en runda på..känner mig mäkta duktig...hehehe
Jo dagens promenad hade minsann en märklig händelse....sakta men säkert stegar jag fram och vips hör jag Lina vrålar en orm...va...du trampar på den..Hjälp tänkte jag och hoppade upp...råkade i samma veva sparka i väg ormen med den andra foten...stackars krake.,.men fy vad rädd jag blev...Och tro på fasen...ormen kommer fräsande emot... Hjälp!!! sedan gick jag fort där ifrån..
Ja!!vilken traumatisk upplevelse...det roligaste av allt, Disel kollade på mig som om jag vore helt lost..matte vad gör du?? hehehe Kul!

Shopping, ja denna roliga företeelse uppdagade sig även här om dagen. Lina och jag åkte till ikea för att få lite inspiration. Hm fyndhörnan...wow en stor kruka och ett vitt sidebord stod så vackert och väntade på att bli köpta...vilket fynd..kortet blev varmt!!

Till det något bisarra...ja kombi bil det sväljer allt...vi kommer ut från ikea i 360 och skall lasta bilen..Ja i ca 20 minuter håller vi på med att fälla sätet..ca 30 minuter med att försöka pussla in dessa saker i bilen..vilken syn...ojoj...Mitt i detta kommer en förbi som skrattar och skakar på huvudet...ojojoj men oooops jag hade tappat kjolen...pinsamt!! Efter ca en timme på ikea parkeringen kom vi till slut hem för att krypa upp i soffan och se på 2 kanon bra filmer...


Trevlig kväll

3 kommentarer:

Nettan sa...

*Haha*...ja inte undra på att karln skratta gott ;0).
Men grattis till dina " fynd ".

Usch ormar är hemska, min sambo plocka upp en " vattensnok" nere vid båtbryggan som låg & sola sig.
Han hade hört att dum INTE kunde slingra sig upp....jomen visst,snabb som attan så satt den flera varv runt armen & min sambo fick " panik "...haha, gör han aldrig om IGEN !!!

Kram, Nettan

chokladblomma sa...

Det är väl kul att kunna roa andra lite!
Hade jag trampat på en orm så hade jag nog fått hjärtslag. Just därför är vi så tacksamma för att vår lilla katt fångar, dödar och förstås visar upp de huggormar hon hittar. Redig kisse!

Kram /A

Malla sa...

Det där låter som typiskt mig. Tappa kjolen och sånt, det är jag det=)