Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

söndag 28 september 2008

portabello duchesse

Helgen har varit fullplanerad, Fredag var jag jenny coh virre ut och festade lite.
I går var min bror över på middag. Och jag måste säga vilken fantastisk god mat jag lyckades med, blir nästan lite hungrig nu på morgonen.

Vi åt potatisgratäng med spansk fårost
Peppar stekt oxfile med portabello duchesse.
och till detta en krämig pepparsås.

Recept.
Potatisgratäng.
grädde
standard mjölk
gul lök
chili
salt
svartpeppar
och spansk fårost med smak av parmesan.

Portabello duchesse

2 st portabello som hackas och smörsteks i olivolja ca 3 minuter.
Mixas sedan med stavmixer.
Tillsätt ägg gula och mycket smör.
saltra och peppra.


Sås: färgid creme peppar med tillsatt sky från köttet.

Och till detta stekta herrgårdsgrönsaker.

2 kommentarer:

Nettan sa...

Mm...lät gott !1
Vi hade oxå gratäng & marinerad bankad fläskfile ...smarrigt !

Har missat inlägg hos dig, men har haft det " lite " mycke, med arbetsträning & hemmet...*haha* & tiden lyckas aldrig räcka till =0(.

Dessotom paja våran dator i Torsdags, men har nu en bärbar istället =0), inte lärt mig den riktigt...*hrm*.

Ha en skön kommande vecka !
Kram Nettan

Fredriks Inredningsblogg sa...

trevlig blogg