Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

lördag 11 oktober 2008

Ett år i huset!

Vad tiden går fort, idag är det ett år sedan vi flyttade till huset!! Mycket har hänt sedan dess.
Gräsmattan är på plats, trapp på framsidan är byggd och även ett litet steg utanför tvättstugan. Huset är målat och Altanen även den är på sin plats, dock inte helt klar men väl användbar. Häcken är planterad runt hela tomten och buskar och träd sitter i jorden. Ett grönsaksland har vi konstruerat och ätit upp allt som vi odlat. Ja tiden går mäkta fort, nästan så man blir lite mörkrädd. Men det är mycket kvar. Sten skall läggas, altanen skall glasas in. Garage skall byggas och en massa andra finplanering gällande tomten. Men det känns ändå väldigt roligt att hålla på men något hela tiden. Kan tycka att det är lite av Charmen med att bygga nytt hus ,detta med allt grejande runt om kring.

Inne i huset har vi även hunnit med en hel del, vinden är färdig byggd och alla rummen är så gott som klara. Mitt kontor skall dock göras om. Skall sätta upp hyllsystem och köpa lampor och annat smått och gått för att få en härlig arbetsmiljö För som det är idag blir det inte riktig att jag sitter där.

I dag rensar vi röran, skafferit har fått sig en rensning. Har även planerat om i lådor och skåp i köket.

Haha..min omtalade vägg som jag ritade på, he ja på frihand. Det kunde ha blivit jätte fint men det blev helt enkelt inte som jag tänkte mig. Jo försökte måla över den brun färg med vit färg igen. Tog fel burk och ja det blev kaos på väggen. Idag i all röra i vår lila skrubb i tvättstugan fann vi en burk som var ja den rätta!!! Jippi!!! Har liksom varit lite lat att ta tag i problemet och åka köpa en ny burk. Så jag hängde istället tavlor över. Men nu skall de bort och nu skall det målas och slipas.
Fundera oxå på att sätta upp en liten stripe tapet ovan för vår soffa.

Ha en trevlig Höstdag!

Kram Linda

2 kommentarer:

Melkers Mamma sa...

Hejsan! Hamnade här av en slump, och din sida är trevlig! Vi verkar befinna oss i samma fas i livet - jag har också bott i mitt hus i ett drygt år och vi har i år lagt stenplattor, byggt ett uterum och planterat häck, buskar och träd. Det är mycket att göra, men otroligt skoj! Ha det bra! Kram, Jennie

Melkers Mamma sa...

PS. Ni bor jättefint! Vi bor i en nybyggd funkisvilla i två plan och trivs jättebra! DS.