Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

måndag 6 oktober 2008

Höst dekoration och hemmagjord krans!


Hemmagjord krans med gran och ljung.

Ljung på bordetm och en vinter plantering i kruka.



Hemmagjord dekoration. I krukan ljung.
2st pinnar som jag buntit i hop. Till detta några blommor jag plockat i mina föräldrars trädgård,samt lite gran och en kvist vild ljung från skogen.

Här är min krans igen!!! jag är så nöjd!!!



Synd på alla löv på trappen.






Vy bild





Idag har jag jobbat hemma och fått mycket gjort, och sladden till kameran är ännu inte funnen, måste glömt den någon stans. Men har efter ivrigt letande hittat min kortläsare som oxå varit borta ett tag......
Visste på ett ungefär vart den var, men detta letande, kan bli lite jobbigt när det skall gå snabbt.
Idag har jag jobbat och jobbat och jobbat, men hunnit med en hel del saker ändå. Känner att jag varit riktigt kreativ denna dag. Fikat med Jenny, handlat lite och tagit med John på en liten promenad för att hämta lite kvistar !!!!
Har nämligen dekorerat lite utanför vårt hus idag, gjort trappen riktigt höstmysig, och bundit en hemmagjord krans.


Här om dagen vaknade jag helt skräckslagen,slängde mig över John. En dunst och skrammel utanför altandörren in till sovrummet. jag kände hur jag blev stel som en pinne. Rusade upp och tryckte ansiktet mot rutan...En hammock mindre, ja vår hammock hade blåst av altanen denna stormiga natt, det måste ha blåst något enormt. Som tur klarade den sig utan några skador, vilket känns skönt. Den är ju alldeles ny!

I helgen som var gav vi oss iväg på en liten utflykt med Caroline. Vi åkte till kilene och vandrade en bit in i skogen till en liten grillplats. Där gjorde vi upp eld, täljde grillpinnar, rullade pinnbröd, stekte kolbullar med vår medtagna gjutgärnspanna. Det var fantastiskt mysigt och jag och Caroline byggde en koja i skogen. Hon hade verkligen jätteskoj i skogen och disel var fantastiskt lycklig!!!

På vägen hem gick vi en annan väg genom skogen och kom fram till en lekplats. Där fanns en ganska stor leksaksbuss i trä. Vi stannade till och åt lite kakor och drack varm oboy innan vi åkte hem.

Kram kram

Linda

















Inga kommentarer: