Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

onsdag 8 oktober 2008

Inreda inför jul!


Denna ljustaker från Markslöjd funderar jag på.


God kväll!



Vilket härligt höstväder, och vad mysigt det blir när det blir lite kallare och mörkare ute.
Elda i brasan tända ljus och göra mysiga höst dekorationer. Men jag längtar verkligen till Jul.
Julpynta, ta fram ljusstakar, göra julgodis och dricka glögg. Åh det skall bli så mysigt. Funderar på att lägga familjens julfirande här hemma i år.

Dekorera hemmet inför julen är mysigt men för många väldigt svårt. Man pytsar ut lite här och där och man får aldrig den där julkänslan. Träffade en inredare här om dagen som berättade hur man skall dekorera inför julen. Satsa på mycket i ett större rum, inte sprida ut för mycket.
Men ljusstakar skall man gärna ha i alla sina fönster. Och framför allt var rådet plocka bort när du ställer dit något nytt.

Själv älskar jag stora vita julstjärnor och romantiska ljusstakar. Vill gärna ha julgranen i en kruka med lite ved som sticker upp. I år funderar jag faktiskt på om jag skall ha en silvergran.
Längtar tills vi skall åka till Götebort och gå på Liseberg, det är faktiskt helt ljuvligt att strosa runt på deras julmarknad. Och för att inte tala om den underbara julkänsla som sprids.

En rekommendation från mig är att åk till New York och upplev julstämningen där, helt underbar. Fast nackdelen är att man shoppar lite för mycket.


Bilden lånad från: http://www.ilovenewyork.se

kolla in denna länk... http://www.expressen.se/resor/resmal/nordamerika/usa/1.282177/julshoppa-eller-nyarsfynda-i-ny












Inga kommentarer: