Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

tisdag 25 november 2008

Advets pyntat hemma hos oss!!

Advents pynta är otroligt mysigt, tjuvstartade lite i dag. Satt fram lite advents stakar i fönstren. Har även pyntat med små granar i krukor. Röda rosetter pryder hissgardinerna och ljus draperi lyser runt spegeln i hallen. Krukorna är dekorerade med så söta julband. Detta med band har blivit min grej, alldeles tokig i dem. Har knutit små söta vita rosetter i mina minigranar, sött och mysigt !

Och visst är det alltid lika spännande att packa upp julsakerna från kartongerna?
ja ha, denna, oj en sådan här. Inte alltid man använder allt alla år. Det blir alltid olika pyntat varje år så allt kommer inte upp.

Hittade jätte söta julgrisar i rött porslin i dag. John och jag köpte dem när vi bodde i Haga.
Hade dem ståendets på fläkten, oj vad gulliga de var.

Det som är så mysigt med julpynt är att pyssla lite då och då och verkligen få det där mysiga. Har en hel hög med jultidningar och förstås boken jul. Helt underbar!!

Kände mig som ett barn på julafton här om dagen, stod på tågstationen i sthlm.
Väl inne på pressbyrån på centralen:
Oj en hel hylla med inredningstidningar, WOW vilken känsla...

Det var nästan som om man började gråta,så svårt att välja........
och man kunde inte köpa alla.
Det var några hundra... och några fick jag med mig hem :)
Tidningar från olika delar av världen, gissa om jag var lycklig!!!

I morgon kommer bilder....

Har varit dålig på detta med bilder ett tag, men det kommer...

Kram kram

Inga kommentarer: