Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

måndag 24 november 2008

julfest och 25 års kalas!

Vilken helg det varit!

Stockholm med förlaget, och ja en hej dundrade julfest. Wallmans salonger och en lång,lång krogrunda kring hela Stockholm. Började på Berns och sedan:
ja, var det drinkrunda som gällde!!!

Kom till Hotellet väldigt sent, kändes som om jag nyss hade somnat när klockan ringde morgonen där på, eller ja se så där 2 timmar efter man somnat.

Hade det inte varit för att min underbara syster hade 25 års middag med familjen på söndag ef hade jag stannat en natt till. Jag var inte kry när jag satte mig på tåget. Sov hela vägen vaknade till i Kristinehamn. Väl hemma hos Jenny var det underbar buffé..jammi exotiskt fat, verkligen super gott.

Jenny blev verkligen glad över alla presentkort på resia som hon fick :) roligt nu kan hon ut och resa. Får hoppas hon kan ta sig lite tid mellan alla studier.

Myspys på dagen i Sthlm, träffade Maya i gamla stan, slog oss ner på ett mysigt Café och njöt av en god latte. Sedan bar det iväg på lite julmarknad i gamla stan, Jätte mysigt. Synd att man inte hade på sig några kontanter och att det var meters långa köer till bankomaten.

Kallt och halt var det i de stora staden, hade helt fel skor på mig. Fötterna frös nästan till is och inte något mönster i sko sulorna, in på apoteket införskaffade mig broddar. Blev mindre halt,men ack vad fötterna frös. Det slutade med att jag gick in i första bästa skobutik och köpte nya varma skor och ett par strumpor.

Väl varm om fötterna traskade vi vidare och åt taccos..ja en tacco bar...jammi så klart vi gick dit.
tacco bar var namnet och så klart att jag blev mäkta besviken när de inte kunde tala om vad natcho chipsen innehöll. Som nötallergicker är man extremt noga med att kolla upp så att maten inte innehåller spår av nötter. I just natcho chips, vissa sorter kan det finnas spår av kokkos som jag inte tål.

Ett idiotisk svar och en kortare diskution fick jag ett spydigt svar att det vara var MAJS. Majs, majs,majs. Kände verkligen att man blev otrevligt bemött.
Snälla ansvarsfulla goa Maria gjorde tappra försök att förklara min allaergi och ta reda på vad maten innehöll, men tyvärr misslyckades vi.

Så tacco bar i stockholm, very, very bad. Lite ödmjukhet mot Era gäster tack!!

Det var jätte trevligt att träffa Maya, synd att tiden rann i väg. Jag promenerade via kungsträdgården hem till hotellet, åh skrisko banan den ville man prova. Synd att man hade ont om tid. Kände verkligen vilken härlig vinterstämning det var.
Väl på hotellet kröp jag ner i ett varmt bad med ett glas rött!

Sov gott!!

Linda

Inga kommentarer: