Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

måndag 3 november 2008

Lägga stenmur

Måndagar är ljuvliga hemma och planera veckans kommande jobb...skönt att befinna sig hemma :) men ångest över allt som står på min att göra lista.... Vart tar tiden vägen???

Och jultidningarna har kommit..och John köpte 2 st serieböcker en helges jul eller något och en om Elvis bästa bla bla bla. Själv köpte jag en jätte fin trädgårdsbok med vackra bilder och tips på hur man skapar stämning i trädgården.

Ja muren börjar ta sig an en fin form. Vi har nämligen lagt klart muren närmast vägen.
Och vi fick en snille ide under dagens arbetspass, ja Johns arbets pass...han sliter och är otroligt duktig och händig på detta. Jo vi skall göra en halvcirkel vid ena murens avslut, närmast vår postlåda. Detta kommer resultera till att vi kommer kunna göra en jättefin rabatt..
Alltså det kommer bli en mur ca 10 meter lång*2 och ett mellanrum på 42 cm. Där emellan kommer jord att fyllas Men istället för att ha en enda lång rak mur kommer vi höra som en halv cirkel vid ena slutet som går in i muren.

Och då har jag smidigt mina planer om att plantera ett stort rött paradis träd i denna halvcirkel.
Som jag sedan vill sätta en sådan där trädbelysning i.
Muren kommer även den att lysas upp av fem eller sju lampor. Och det kommer även att planteras perenner och lite blommor på stam.

Bilder på vårt murbygge kommer i morgon......

Längtar tills fredag, för då åker vi till Norrland!!!!

Kram kram Linda

1 kommentar:

Petra sa...

Vart är bilderna? =) är nyfiken att se! Kram