Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

onsdag 17 december 2008

Allt går bara man vill!

Skönt att komma hem efter en ganska lång dag! kröp ner i ett varmt bubbelbad med doftande badolja, underbart att ligga där i mörktet och bubbla och stirra in i några levande ljus, vilken avkoppling. Julafton om 7 dagar och här hemma är det mycket som skall fixas. Det är om man säger så här, lite stökigt. Jag säger så här jag, städa mer och oftare!!! Men men....funkar inte riktigt!!

I dag stannade jag till på stan på väg hem från jobb och träffade min mamma och syster för att njuta av en god julfika. Och vi hann även med att köpa några julklappar till de små i släkten.

Media har många olika sidor och i min vardag träffar jag för det mesta goa och mysiga människor, men ibland stöter man även på de som är lite mer jobbiga och lite mer arga och framför allt rent ut av sagt förbannade.

Detta kan ibland vara lite jobbigt att tackla när det blir lite väl mycket! Efter åtta år inom allt möjligt inom den sk media branschen har man sett många framsidor och många baksidor. Det positiva är att de bra väger upp det dåliga. Men ibland sitter man och funderar på vad mycket skit man tar.

Men det är nog viktigt att tänka på vad mycket bra man gör oxå. Summan av detta är att jag ville bara beklaga mig lite över ett par jobbiga dagar. Att tänka positivt är jag nog en världs mästare på, samma gäller nog allt! tror jag, som alltid inbillar mig att allt går bara man vill tillräckligt mycket!

Tror att allt man vill går bara man ger sig fan på det.
Ibland är det nog oxå lätt att glömma bort att det är saker i jobbet folk blir arg för och inte mig som person. Men efter som det jag gör är väldigt mycket mig som person kan detta ibland bli lite väl tråkigt. men jag hänger inte läpp för det!

Alla är vi olika, ibland stöter vi ihop med människor som häver ur sig en hel del och inte står för konsekvenserna av det. Och ibland undrar jag varför en del berättar det de gör för mig när de inte vill att det skall komma ut.??

Men jag har nog en väldigt bra förmåga att få folk att berätta det ena och det andra.
I morgon är en ny dag så jag har hört, att man skall glömma sina bekymmer, för i morgon kommer nya :) Något som de i Kina lever mycket efter!

Filosofin att allt blir som man vill, bara man vill tillräckligt mycket och fokuserar efter det, tro jag på...så ny kör vi mot nya dagar!!!

Kram

Linda