Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

måndag 12 januari 2009

Blocket!!

Jag blir mäkta imponerad, när jag läste en artikel om Johns arbets kompis på Aftonbladets nätupplaga. Familjen säljer prylar på tradera och blocket som en annan inte skulle lägga blotta tanken till att det går att sälja.

Jag har tagit mig i kragen och lagt ut vårt Nintendo wii på blocket. Spelet har stått i vår TV hylla som en fin liten prydnad och inte blivit använt. När jag tänker efter har jag nog spelat på det 2-3 ggr. Annars har alla barn som hälsat på spelat lite wii sports.

Vi har för många tv spel som inte är använda, John spelar på sin nya p3, men p2 och X boxet bara står där som små prydnader, varför? för att inte tala om alla gamla bas enheter, som dreamcast mm.

Har även 2 st gameboy color som bara ligger, kan nog komma till användning hos någon behövande, Nu blocket nästa.

Det som var imponerande var att den omnämna familjen även säljer skor som de tröttnat på, väskor mm. Hur många väskor och skor som är i utomordentligt skick har inte jag? som aldrig mer kommer att användas, ganska så många.

Kram kram

Linda