Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

lördag 17 januari 2009

En mysig dag i skogen!

Det kanakar i grenarna och det är lite små kallt. Solen tittar fram mellan träden och Disel springer längs stigen och är helt lyrisk över hur många pinnar det finns att bita på. Det var en helt underbar dag!

Vi begav oss på en liten tur till skogen. En skogspromenad och sedan anlände vi till grill paltsen. Som ligger så vackert i en skogsglänta, där solen alltid skiner och där det alltid susar i träden. En vacker plats i mina ögon!

Vi hade sällskap av Jenny och Johan och barnen. Sittandes framför en sprakande brasa med en rykande kaffe, lutade jag mig till baka och kände att detta är en helt underbar del av livet. Sitta ute i skogen och känna värmen av elden, stirra in i lågorna och njuta av en kopp kaffe i gott sällskap. Känna lugnet krypa på, och man befinner sig långt bort from jobb och alla måsten!

Disel hade full show med att passa Adam och Filip. Han sprang och sprang efter dem i skogen. Och han upplevde det nog som väldigt roligt när det lektes med alla pinnar.
Roligast tyckte nog disel det var när alla gömde sig i skogen och han fick leta upp en efter en.

Men mitt i allt detta lugn framför den varma brasan kommer en hel hund arme. Ja vi snackar ca 30 st kinesiska nakenhundar. Ha ha vilken syn, Där sprätte de fram med sina små dräkter och skakade på tassarna. De så ut att frysa, då de på något roligt sätt darrade och skakade sina små ben.

Disel satt och stirrade på alla hundar och han såg väldigt fundersam ut, nästan som han tänkte att jag kan nog klara av dem alla om de bråkar....hehehe!

Trevlig kväll!

Linda

1 kommentar:

Fredrik och Micael sa...

Hej,

Fin blogg.. tror inte jag har varit inne här förut.. men kommer snart åter :)

Trevlig lördagskväll, Fredrik