Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

torsdag 8 januari 2009

Julen skall ut!

Nu skall julen ut här hemma, och visst får man lite ångest av att man har plockat fram så otroligt mycket saker. Ja här hemma är det jul lite var stans. Julgranen tex den ser jag inte fram emot att plocka ner och bära upp på vinden. Tänk allt pynt som skall pockas och läggas tillbaka så vackert i alla lådor.
Alltid roligare att plocka fram än att plocka bort!

Det tråkiga är mina vackra fina granar med små vita vita rosetter knutna i grenarna. Som så vackert pryder köksfönstret, i stora vita krukor.
Vart skall man gör av dem? För kallt att plantera dem ute, för att sedan trimma dem i sockertopps granens form. Det är heller inte så roligt att ha kvar granar inne när julen är över. Det som känns mäkta jobbigt är att det har blivit skott i granen och den börjat rota sig.

Återigen sitter jag och drömmer om en varm sandstrand, tänk er man känner värmen mellan tårna och det går nästan inte sätta foten i sanden, och man bara längtar efter att få bada. Tänk att hänga vid polen med en sommar drink i handen och inte behöva göra något på se så där 2-3 veckor. Hur jag nu skall lyckas med det. Känner jag mig rätt kommer jag säkert på något reportage att göra.

Trevlig kväll!!
//Linda

Inga kommentarer: