Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

fredag 16 januari 2009

Vackra bilder!

Tänk om man alltid hade kameran monterad och redo. Brukar för visso ha det rätt ofta i bilen. Men inte idag, och tror du inte att det kommer en räv raskandes på en alldeles snövit åker. Vilken fin bild det hade blivit. En röd räv på en vit åker, åh vad ledsen jag blir. Hade med mig min nya blixt Sony Hvl F42AM idag, som jag fick i julklapp. Allt låg vackert nerpackat i väskan...fy!!!

Nästan lika ledsen som den där fågeln jag såg på samma stolpe i stort sett varje dag när jag åkte mot Säffle. Där satt den, den stora vackra fågeln. Alldeles stilla på en stolpe, det var så fint! Men tyvärr fanns det inte någon stans att stanna.

Detta med att jaga de vackra bilderna har blivit en sport, och man blir lika olycklig för varje gång man ser något vackert och inte hinner ta kort.
Är ett ställe jag och John brukar passera på vägg till norr, någonstans vid Noppikoski. Där en bäck rinner så vackert genom stenarna. Man ser den från höjden och jag vill stanna varje gång. Men det är så långt att gå tillbaka om man väl hittar någon stans att stanna. Sist vi passerade stod det en gammal man och fotograferade där. Jag blev alldeles grön av avundsjuka.

Den som syndar, hm?? Idag skulle jag helt utan Johns vetskap fuska lite i ett litet nyttigare liv. Köpte en cheese burgare på Mc Donald´s , och vad händer....
strax efter tappar jag mobilen och den går sönder. Vilken jäklans otur.
Men men nu kanske det blir en Iphone...hallå hallå!!!! Kanske var detta bara tur!

Nu let´s dance....

Kram kram

Linda

Inga kommentarer: