Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

söndag 26 april 2009

Plantering i stenmur
































































































Jag har världens bästa Mamma och Pappa!!

Har tillbringat helgen med Disel hemma hos mamma och pappa, John hade jobbfest hemma.
Vi har ätit god mat och slappat, jag var rätt yr och seg i går. Jobbigt när det snurrar i huvudet när man skall kolla på tv.

Idag mådde jag lite bättre och vi var på plantagen, blomsterlandet och kalenius. Inhandlat buskar och träd och en del perenner. Givetvis gick vi runt och planerade tomten och kollade på växter. Och ideerna växer fram fort, när man ser allt fint som finns!

Väl hemma har Mamma, pappa och John planterat träd, blommor och buskar i muren.
Jätte snällt med all hjälp man kan få, orkar inte så mycket med magen och min yrsel!!

Måste säga att det känns riktigt mysigt när det börjar hända lite på tomten.
Så här ser tomten ut just nu:

Bärbuskar bestående av Björnbär, rödkrusbär,Röd och Svartvinbär

En påbörjad Hallon Häck

En söt liten lönn knappt 40 cm hög-men kommer nog om man slänger på lite kogödsel.

Fruktträd-Plommon-Körsbär-Äpple

En liten rabatt-blandade perenner med syren på stam i mitten.( Har även grävt ner vita tulpaner) men de kommer nog nästa år.

Häck-Häxoxbär 2 sidor samt 2 sidor Vit syren.

2 st röda rodondendon efter ena hussidan.

2 vita rosenbusar framför fönstern på framsidan.

Ett trädgårdslanne-får se ur det urartar sig :) Har inte någon ork så jag får se om det blir något!

Samt muren på framsidan med Rosenmandel, rosor, buxbom,lavendel mm.

Skall även göra ett besök i Mamma och Pappas trädgård :)
De har jättefina perenner som jag skall ta tuvor av och sätta i muren.

Dagens fynd var:

Äppelträd
Plommonträd
Magnolia
Lavendel
Azalea
4 st rosa rosenbuskar
3 buxbom
gladiolus lökar-flerfärgade
tomat

Bilder kommer.......

//Linda

Inga kommentarer: