Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

onsdag 15 april 2009

trädgårdland planers och nu skall muren bli klar!

Det planeras för fullt här hemma med det mesta, framför allt inför vår kommande familjemedlem!!!! Längtar så :)

Men idag har jag även planerat vårt trädgårdslanne :) Har beställt en hel del fröer som skall sättas till helgen. Vi skall försöka ta tag i muren och lannet i helgen!!

Även den övriga trädgården skall fixat i ordning. 2 nya björnbärsbuskar och en röd krusbär till skall inhandlas.
Sedan skall det även planteras 2 st rosenbuskar på frasidan. Vi skall även sätta ett äppelträd och ett päronträd på baksidan. Det är självklart en massa annat jag även vill göra, men det kommer :)


Har även varit med om en aha upplevelse och insett varför jag aldrig lyckas med att odla fram ett eget avokadoträd. Det ligger till så här: Man kan inte sätta en avokadokärna direkt i jorden. Man måste förgro den så den får rötter. Och för att göra det möjligt sätter man fast tandpetare i kärnan och lägger den sedan över ett glas med vatten. Halva kärnan ovanför och halva i vatten.
Hm??? så enkelt, hoppas på att lyckas denna gång.

I år skall vi göra om vårt trädgårdlanne och göra ett stort och 2 mindre. Ett separat för jordgubbar och potatis.

Har även inhandlat lite fröer idag.

Morötter
dill
persilja
basilika
kiwi
melon
squash
tomat
rabarber
majs
sallad
paprika.

Skall bli spännande och se om jag lyckas :)

//Linda

2 kommentarer:

Tezzie sa...

Gud va kul att ni ska ha en liten Grattis! Väntar jag med på att få gå ut i trädgården och börja så mina fröer med barnen, får fördriva tiden med att greja lite här inne. Hoppas att du får en bra vecka och att din yrsel går över snart kram Tezzie

Lina sa...

Hej, tack, jag älskar jackan =)
Usch blodtrycksfall lätt inge bra, hoppas du blir bättre när du får vila upp dig lite. Sälv så gick jag hem från jobbet för en stund sen, fick världens "mensvärk" kände kallsvetten komma, så nu blir det sängen resten av dagen, lite tråkigt men man vill ju inte riskera något, har varit så mycket på jobbet så det är väl kanske stressen jag känner av.

Vad mycket du ska så, kommer att bli ett litet plantage hemma hos er =)Så härligt att kunna plocka från sitt eget land.
Kram/Lina