Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

onsdag 13 maj 2009

TMB!!!

Garage funderingar finns här hemma, men fasen vad tid det kommer att ta. Har insett att varje jäkla bräda skall sättas dit för hand. Det skall planeras och det skall mätas. Blir trött bara jag tänker på det. Känns som om det kommer att ta en hel evighet att få upp något dylikt här hemma. Men det skulle verkligen behövas, ja ett garage. Vore väldigt skönt att flytta förrådet från mitt kontor till ett garage. Och det andra rummet som är över skall bli bebis rum.
Synd att det skall vara så dyrt att köpa ett färdigt garage som man bara monterar dit.
Tycker synd om John som skall försöka åstadkomma detta tilltänkta garagebygge!

Men nu är jag lite väl negativ också, lätt att bli det när det är så mycket som skall fixas här hemma. Plattor skall läggas på framsidan. Altanen skall byggas klart med staket och väggar.
Altanen skall dessutom oljas. Trappen på framsidan skall även den oljas men där skall staketet även målas. Och Apropå målning så har vi en del fin justeringar av målning kvar på huset.
Jag säger bara TMB ( trött man blir).

2 kommentarer:

Tobias sa...

Det finns ju billigare garagebyggsatser, Lövångers bygg tex kostar inte skjortan för ett färdigt garage i byggsats som man smäller upp på ett par dagar...

Nu har inte jag kommit så jättelångt än, men jag kollade nu och jag har lagt ner 25h totalt hittills. 3-4 arbetsdagar mao.

Lite tröst på vägen bara :-)

Lina sa...

Vad kul att ni kommer upp, ja då måste vi absolut hitta på något =)

Kram/Lina