Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

tisdag 23 juni 2009

Ikeas service och gulliga grannar !

Just nu sitter jag på altanen i en gammal stol ;( Har kollat på nya och lyckligtvis hittade jag jätte fina stolar .Vita stolar i konstrotting från Ikea. Tyvärr fanns de inte kvar på varuhuset i Karlstad men finns på andra ställen, bla. Kalmar. Tyvärr har ikea en usel service när det gäller att hjälpa sina kunder med att få varor hemskickade eller helt enkelt reserverade till dagen efter.

Ville givetvis köpa dessa fina Fridö stolar, men ville då reservera dem alternativt betala dem och hämta dem i Karlmar dagen efter. Snopet, fick svaret Nej, why?? Är Ikea det enda möbelvaruhus som inte servar kunden fullt ut? Måste säga att jag är mycket besviken på Ikea. Nu få jag vara utan fridöstolar. ( Vill poängtera att stolarna har utgått ur sortimentet).

Nyss var även världens gulligaste grannar över med en jättefin 30 års Present, vita väggvasar :)
Stod Linda på dem :) Bilder kommer. Tack, tack snälla grannar :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Grattis i efterskott!! Känner bara att jag måste förklara lite angående hur IKEA jobbar.
För att IKEA ska kunna hålla sina låga priser måste det sparars in på något bl.a det som du uppger.
Alla varuhus är "sitt eget" och därför fungerar det ej att betala i ett hus och hämta i ett annat.
IKEA är ett "för" stort företag för att vi ska kunna ordna speciallösningar till alla.
Ha en bra dag!
/Camilla