Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

torsdag 30 juli 2009

Besök på förlossningen och bakat bröd!

Regnet bara fortsätter att ösa ner, och det eldas i brasan :) Otroligt mysigt och härligt!
Det har även bakas bröd här hemma, så det doftar ljuvligt hemma.

Jag blev otroligt rädd och uppskrämd förut. Hade inte känt bebisen på hela dagen. I går kväll kände jag hur hon vände sig 2 varv i magen och det sparkade på rejält. Brukar sparka på som bara den hela tiden. Från i går kväll tills i dag var det tvärlugnt i magen och jag kände absolut ingen ting, inte en endaste liten rörelse.

Framåt femtiden på eftermiddagen kände jag mig rejält orolig och ringde då till förlossningen som ville jag skulle komma in och kolla hjärtljud.
Jag kände lyckotårarna fall ner för mina kinder när vi hörde ljudet av hennes lilla hjärta slå.
Vilken otrolig lättnad. Efter att inte känt något på hel dag, blir man lite rädd. Jag har skakat på magen, druckit kallt vatten och skuttat om krig. Men ändå inte ett endaste täcken på en liten rörelse eller spark.

De tyckte själva på förlossningen att det var konstigt att det slutat röra på sig så tvärt men troligtvis har hon vänts sig och lagt sig väldigt trångt. Tillslut efter en hel del klämmande och kännande kom en ynka liten spark, donk! Skönt. Blir till att ha koll på rörelserna och åka på återbesök om det inte blir något annorlunda. Känns otroligt skönt att de har en sådan koll på förlossningen. Att de verkligen kollar allt :) Det var en helt gudomlig barnmorska som tog emot oss och hon började nästan gråta själv när hon hörde hjärtljuden.
Nu har det börjat sparka på i magen och jag känner mig igen åter lugn :) Men det var en fruktansvärd och skrämmande upplevelse.

Kram Linda

1 kommentar:

MonaA sa...

Jag förstår verkligen att du blev rädd när du inte kände bebben i magen. Jag har varit med om det också, när jag väntade min son Linus, och tusen tankar hinner ju fara genom ens huvud, innan man får besked om hur det står till där inne i magen.
Skönt att höra att allt gått bra, och att du känner hennes sparkar igen!

Kram kram
Mona