Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

måndag 6 juli 2009

I dag händer det!





Ja i dag händer det! Vi städar på kontoret, ja det är sant. Så här 2 år efter vi flyttat in i huset blir det användbart :) Lagom till ledigheten, ja menar jag har semester nu och lär inte behöva kontoret och sedan blir man mamma ledig, hm.


Men måste ändå poängtera att det känns superduper skönt. Vilken lättnad att få detta gjort.

Vi har använt mitt kontor som ett förråd och alltid lastat in allt som vi inte vet vad vi skall lägga det. I själva verket har jag alltid suttit och jobbat vid köksbordet, vid soffan eller legat i sängen med datorn i knät. Kanske för att man får mer inspiration framför tv eller i närheten av maten i köket ;)


Nepp nu har var sak sin plats här hemma, annars åker det på tippen. En hel släpkärra med en massa skräp och en del möbler fick säga adjö idag :) Vilken lättnad. Papper sorteras in i pärmar och pennor får sin egen plats, super skönt. Men har just insett att vi behöver fler hyllor till våra böcker. Inte vill man lägga upp dem på vinden, nepp. Finns det något vackrare än böcker i en inredning, nej.


Har även i dag planterat lite mera ärtor i mitt trädgårdsland samt rensat lite ogräs, man får passa på när värmen gått och gömt sig. En riktig åstadkomma dag har det min sagt varit här hemma. En sak som stör mig och som gör mitt psyke lite ledsen är all ful tejp som sitter kvar runt fönstren sen vi målade huset för 2 år sedan. Går inte att få bort och ser för jäkligt ut. Måste finnas någon man kan ringa för att få bort tejp som fastnat runt fönstren, någon som vet?? Funderar på att ringa en fönsterfirma eller måleri. Jag blir galen av all ful tejp!!!


//Linda


Inga kommentarer: