Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

fredag 3 juli 2009

Vi har sett våran prinsessa på tittut kliniken











Äntligen fredag borde man säga, men jag kom just på att jag har en väldigt lååååång semester.
Tur nog har det börjat börjat blåsa och regna lite ute, känns skönt och svalkande. Funderar starkt på att inhandla en ac till hemmet då det oftast är 29 olidliga grader inne.

I går var vi på titt ut kliniken i Sthlm och jag måste säga att det var en av de underbaraste ögonblicket jag varit med om. Vi fick se vår lilla söta prinsessa inne i magen. Vi blev oerhört gripna av stunden båda två. Där låg hon och sov med ena foten i pannan och den andra bakom rumpan och hade det superskönt.

Hela undersökningen fick vi med på film samt en cd skiva fullt med vackra små bilder.
En helt fantastisk känsla att ligga där på en säng och titta på den stora TV på väggen.
Vips så dök hon upp på tv rutan och man blev helt stum av beundran. Vilken liten söt tjej :) Och det är till 110 % säkert att det är en tjej i min mage :) Efter en stund hostade jag till och man kunde se lilla Novalie le och bli glad. Vår lilla bebis väger 1047 gram och är ca 27 cm lång,
tänk vilken pytteliten varelse hon är.

Rekommenderar verkligen ett besök på tittut om man har en bebis i magen. En underbar känsla och helt otroligt spännande att få följa med in i magen och se vad som händer under en längre stund. Att dessutom få med en film och en skiva full i bilder, super kul!
Stilla min nyfikenhet är svårt, måste säga att det var återigen en fantastisk och rörande stund att få se hur hon ser ut.
Efter vår underbara upplevelse blev det en lunch på söder för att sedan strosa runt lite på Östermalms alla underbara inredningsbutiker och barnbutiker :) Ett par rosa converse skor har hon fått och en söt liten vit kanin :) På östermalms torg hittade jag ett vacker olivträd som fick följa med hem :)

2 kommentarer:

Helena sa...

Hej! Va underbart för er : ). Är glad för er skull!! Jag måste fråga,längre ner på bloggen finns en bild på ert otroooligt fina utemöblemang. både rottingstolarna och bordet va helt underbara. Det är något sådant jag är ute efter! Kan du berätta vart ni köpt ert och vad det heter?? Tack för en jätteinspirerande blogg! kram Helena

Me and my Home sa...

Hej!

Stolarna kommer från Ikea och bordet har vi byggt själva av breda plank som vi sedan målat vita. //Linda