Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

onsdag 19 augusti 2009

Längtan efter något fint, tiden går sakta






















Novalie



Oj vad sliten man blir av att greja lite, sitter nu och väntar på att John skall komma hem med köpmat som jag beställt. Ibland känner man helt enkelt inte för att stå vid spisen.

Det är allt en evig längtan efter vår lilla bebis, helt otroligt vad tiden går sakta. Jag längtar tills jag får hålla i min lilla bebis och bara titta på denna lilla underbara varelse som ligger i min mage. Känns verkligen att det börjar bli trångt där inne och sparkarna blir allt hårdare. Helt otroligt att hon får plats i magen.
Känns skönt nu när jag tvättat hennes kläder, filtar och sängkläder mm. Nu blir det till att packa skötväskan och tvätta upp det sista jag skall ha med mig till bb. Helt otroligt vad man håller på och stirrar och plockar med dessa bebiskläder. Vad skall man ha med till bb, denna tröja till dessa byxor? Hm och vad skall man ha för mössa? Ja så här håller jag på, provar tröja utan på tröja och matchar och grejar. Känner mig mer lugnare att jag snart tvättat upp allt, med tanke på att jag redan har fått väldiga värkar. Man kan hoppas på att det är fejkvärkar, alltså bara väldigt onda förvärkar så hon får stanna kvar och växa i magen en stund till.

Disel tycker det är väldans roligt med alla nya saker vi köpt hem till bebisen, han blir helt tok glad när man drar fram barnvagnen. Ja då springer han runt, runt och viftar på svansen och nosen vädrar.Vår lilla hund tycker även att denna lilla nalle som spelar musik är väldigt spännande och jag tror bestämt att han vill ha den själv. Förut försökte han nämligen stjäla den :)

Inga kommentarer: