Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

fredag 28 augusti 2009

Uttråkad!



Muren


Entre




Rosorna i muren








Mina favorit blommor gladiolus































Börjar minsann känna mig uttråkad, detta med att var hemma och ta det lugnt innan bebisen kommer, hm vara mamma ledig 2 månader innan börjar som sagt bli lite tjatigt och tråkigt.
Börjar allt känna att det kliar i fingrarna och idéerna flödar. Är grymt sugen på att jobba lite. Men samtidigt skall jag försöka ta det lugnt :) Men jag är inte den personen som gillar att ta det lugnt och inte göra något. Är liksom van detta med att jobba 24h om dygnet. Att alltid ha en idé på g och alltid planera, hm detta är svårt.

Jag har städat hela huset, tvättat alla kläder, sorterat i garderober, planterat om blommot och bakat, dammat och sett varenda film jag vill se. Väntar nu ivrigt på att min Iphone skall komma, kanske blir det lite roligare. Fikat med varenda vän och gnäller över att alla jobbar :)
Visserligen borde jag njuta av denna tid, det säger många. Ta tillvara på att ha det lugnt och skönt och bara tänka på sig själv. Men ack så svårt :)

//Linda

2 kommentarer:

Minxy sa...

Jag förstår att det måste vara segt att gå hemma. Det var just därför som jag valde att jobba fram till 2 veckor innan BF när jag väntade Leo :)
Har gjort upp med jobbet att jag ska jobba till den 30/11 som längst, men att jag får gå hem tidigare om det känns som att jag behöver det.
Har fått foglossning och massvis med sammndragningar. Värst är dom på eftermiddagen/kvällen då man varit igång en hela dag.
Hoppas allt är bra!

//Sara

Therese sa...

hihi dax för lillan att komma hör jag, förstår att det känns långtråkigt känndes lika dant när jag fick min första. Men det är ändå skönt att njuta utav den lilla tid som är kvar när du bara har dig själv så passa på jag skulle gärna byta ett par veckor med dig :P
Hoppas att hon kommer snart ha en fortsatt fin helg Kram Therese