Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

söndag 9 augusti 2009

Vad är det med folk!

Vad är det med folk? ja det kan man undra. Detta med att se en gravid mage verkar betyda fritt fram och kladda på andras magar. Inte tycker man det är okej att en person du inte sett på flera år går fram till dig och säger:
-Men tjena hur är det med dig? och ger dig hårda klappar på magen.
Nej knappast tycker man det är okej, inte jag i alla fall. Inte heller tycker man det är så skönt när man är gravid. Lite intrigritet tack!
Tänk dig att du är på väg till badstranden, magen är hård av sammandragningar och bebisen sparkar för fullt. Aj aj aj vill helst bara lägga dig ner och sova. Väl efter en stund somnar bebisen och slutar sparka i den onda magen. När du väl sedan kliver ur bilen kommer en människa fram du knappt känner och inte sett på flera år fram och klappar dig hårt på magen så bebisen vaknar och dessutom känner du att detta gör ont. Stum blir man!
Ibland kan folk mena väl men det blir så fel.

//Linda Sedin

2 kommentarer:

Anonym sa...

tycker du är lite väl känslig.....

viljor i vägume sa...

Hej,

Jag känner igen mig, innan jag fick barn så ville jag klappa på andras magar, men frågade först. Men när jag själv blev gravid så tyckte jag synd om de jag tidigare hade "klappat" på. Man vill ha sin mage ifred!
Hoppas att allt går bra.
Mvh Ingrid