Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

måndag 15 februari 2010

Alla hjärtans firande och nostalgitripp!

Kaffemarskinen puffar med sitt underliga ljud och det kommer en doft av kaffe från köket. Det luktar morgon och nalkas frukost. Ute faller snön och temperaturen har sjunkit sedan i går. Burr -7 grader kallt och dis. I går var det Alla hjärtans dag och det var otroligt vackert väder. Alla hjärtans fika med mamma och pappa här hemma.

Upplevde även nostalgi när jag även besökte sporthallen i Karlstad för att kolla på handboll. Handen föll mot handtaget på de stora entré portarna och jag fick flaschback. Minnen om att jag verkligen gått in genom den där dörren rätt många gånger. Hellton-skåre spelade och där satt man och kollade, men fick minnen tillbaka från när man själv sprang runt på den där planen och spelade för hellton. Läskigt! nästan så jag kunde se mig själv tillbaka i tiden. Som i en film, där allt blir tyst, och bilderna från förr rusar fram och man sitter i stillhet i sin egen bubbla. Vips, så är man tillbaka i verkligheten och man ser och hör allt som händer. Där sitter man i drömmarnas värld och undrar vad som hänt under matchen.

//Linda Sedin

Inga kommentarer: