Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

tisdag 9 februari 2010

bygga ett växthus och plantera pelargonsticklingar!


Novalie sover för kvällen och jag sitter och drömmer om våren. Bort från kylan och mot solen. Tänk att sitta där i solen en vårdag med en kaffe latte i handen. Eller som en mycket rolig kommentar jag hörde för ett tag sedan. Kaffelattte, det är ute! Dags att ta fram te kopparna. Visst te är gott men jag känner ändå att jag vill ha min kaffe. Jag förblir och är en lattemamma :)

Drömmarna fortsätter mot sommaren, mot trädgårdsprojekten. Vindskydd på altan samt staket skall upp så fort det tinar. Virke ligger och väntar på att användas. Skall även påbörja ett alldeles eget projekt medans John kommer att greja med sitt garage projekt. Skall färdigställa ett växthus som jag länge har skissat på. Hittade ett liknande det som finns i bilden i mitt huvud. Nu väntar jag på att snön skall smälta och solen titta fram så virket torkar.


Drömmarna om detta växthus fortsätter mot att få plantera alla mina tilltänkta pelargonier som jag älskar. skall ta mig i kragen och plantera sticklingar i helgen. I år blir det mårbacka pelargonier runt hela huset :)
//Linda Sedin

1 kommentar:

Helen sa...

Hej trevliga grannar!
Vi tar gärna en fika eller varför inte en grillunch ute på gården på söndag!? kram Helén