Inredningsblogg

Inredningsblogg

Listad

tisdag 9 februari 2010

fula fönster!

Disel är ute på promenad med pappa. Novalie sover och jag är otroligt effektiv. Städar och tvättar och det börjar minsann likna ett hem igen. Tyvärr hänger blommorna i fönstret och skriker vatten, vatten. De lider nog av en sk. olidlig vattenbrist. Fula små julgranar pryder även ett par något vackrare krukor i köksfönstret. Det är latheten man ser i mina fönster. Har inte alls haft ork eller energi att städa undan julblommorna. Kastade dock en liten ettrig julstjärna som bestämt skulle blomma vidare. Känns kanske lite fel, men om inte annat tråkigt med julblommor nu. Till min stora förvåning, apropå dessa fula julstjärnor. Stod de så fint på rad på brosans bilder från Thailand. Det var säkerligen en 30 st utanför entrén på hotellet! vilken knepig känsla det måste ha varit, 35 grader varmt, pool och julstjärnor :) Hur som helst tror jag snart att det får bli ett besök på blomsteraffären snart.
Lite vår blommor tack!

//Linda

1 kommentar:

Minxy sa...

Linda, kom hem till OSS och städa/inred lite också! Det ser ju ut som hej-kom.och-hjälp-mig hos oss :(